Standy reklamowe – dla kogo display podłogowy, a komu stojak naladowy?

← Powrót do bloga
6 sierpnia 2021

Standy reklamowe, stojaki, displaye – to różne formy ekspozycji sklepowych. Niby oczywiste, że dzielimy je ze względu na wielkość, funkcjonalność oraz rodzaj materiału, z którego zostały one wykonane. Ale niejeden producent zastanawia się, jak najefektywniej i najciekawiej zaprezentować swój towar. Stand podłogowy z funkcją regału czy stojak naladowy przy kasie? Niektórzy, nawet w branży RTV AGD, decydują się na obie formy, ale są i tacy, których produkty sprzedają się głównie dzięki mniejszym displayom reklamowym. Trochę lat doświadczenia (i siwych włosów) za nami w tego typu nośnikach reklamowych. Podpowiadamy Wam zatem, co najkorzystniej wybrać, będąc producentem w danej branży.

Reklamowe standy podłogowe, czyli większa ekspozycja sklepowa nie dla wszystkich

Floor display, czyli standy podłogowe przyjmują dziś coraz większe i coraz to bardziej designerskie formy. To dobra okazja dla projektantów POSM, aby pokazać swoje kreatywne możliwości, oczywiście z zachowaniem spójności identyfikacji wizualnej danej marki.
Standy reklamowe podłogowe sprawdzają się najlepiej w przestronnych marketach, gdzie taka „produktowa wyspa” jest widoczna dla oczu przechodzących obok Klientów. W mniejszych sklepach też znajdzie się miejsce na displaye podłogowe, ale już nie wolnostojące. Tylko standy będące zakończeniem lub uzupełnieniem pasażu handlowego, czy strefy przy kasie.
Dla kogo zatem standy podłogowe? W rozróżnieniu na branże, nie ma tu większych ograniczeń, choć w praktyce POS-ów oraz ich funkcjonalności, są one określone. Od artykułów spożywczych i pozostałych produktów typu FMCG, po kosmetyki, elektronikę, RTV, AGD, a nawet części garderoby. Głównie produkty pierwszej potrzeby, kupowane masowo oraz reklamowane np. w mediach. Mamy tu na myśli głównie ekspozycje sklepowe, a nie stojaki podłogowe na same ulotki czy z informacyjno-promocyjnymi wyświetlaczami LED nt. produktu, instytucji czy usługi.

Stojaki naladowe nie tylko dla małych produktów

Tam, gdzie wielkość ma znaczenie, gdzie stand podłogowy stanowi mebel ekspozycyjny, zastępujący standardowe miejsce produktu na półce w pasażu handlowym. Tak tu, w strefie transakcji kupna-sprzedaży (przy kasie) czy informacyjnej (lada, recepcja), sprawdzą się mniejsze gabarytowo stojaki reklamowe. Z racji ich ograniczonej wielkości prezentuję się tutaj drobniejsze produkty spożywcze, elektroniczne czy luksusowe. Perfumy, biżuteria, zegarki, kosmetyki, czy nowości na rynku RTV AGD itp. To świetny sposób na terminowe i limitowane akcje promocyjne pojedynczych serii produktów.
Takie ograniczenie stojaka ladowego do jednego lub maksymalnie kilku prezentowanych produktów ma swoje zalety. Od miejsca ekspozycji na tzw. widoku, gdzie Klient spędza pewien czas np. w kolejce do kasy, po atrakcyjną prezentację pojedynczego produktu w kategoriach nowość lub promocja. I nie musi to być wcale mniejszy gabarytowo smartfon czy nowa woda toaletowa. Spośród naszych Klientów są marki, które wykorzystują cały potencjał POSM – i standy podłogowe i displaye naladowe, jak np. iRobot (zdjęcie poniżej).

stojak reklamowy ladowy, roomba, irobot

Najlepsza opcja ekspozycji sklepowej dla produktów luksusowych

I tutaj wbrew pozorom, nie wielkość robi wrażenie, a jakość displaya POSM. Produkty luksusowe, takie jak droższe alkohole, kosmetyki, perfumy, biżuteria, zegarki czy najnowszy sprzęt elektroniczny, najlepiej prezentują się w pojedynczych ekspozycjach sklepowych.

W zależności od wielkości reklamowanego produktu, do wykorzystania mamy displaye podłogowe oraz stojaki naladowe. Najważniejszą cechą takiego POS-a czy POP-a jest projekt, materiał i jakość jego wykonania. Drewno, szkło, witryna, oświetlenie, ekran LED, generator dźwięku itp.
Zobaczcie sami, jak ciekawie można zaprezentować produkty luksusowe w przestrzeni handlowej, przykłady z naszego portfolio tutaj>>

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

PFRON PFRON