Dobry producent POS – mało kto głośno mówi, na co zwracać uwagę przy jego wyborze. A szkoda, bo od dobrze dobranej współpracy i wzajemnego zaufania, zależy sukces każdej kampanii marketingowej. Cena to nie wszystko, bo często bywa tak, że oferty atrakcyjne finansowo nie są bezproblemowe. Długi termin realizacji zamówienia z powodu braku zaopatrzenia producenta w materiały potrzebne do realizacji projektu. Albo brak profesjonalnego montażu lub serwisu posprzedażowego, kiedy ważny jest czas dla promocji serii nowych produktów. Warto mieć na uwadze każdy z tych elementów z osobna. Jako (prawie że) dinozaury w branży POS-ów, bazując na licznych współpracach z różnymi brandami, dzielimy się z Wami doświadczeniem. Co musi od początku zadziałać, aby finalnie projekt POSM stał się sukcesem?
Bez ludzi znających się na rzeczy, żadne przedsięwzięcie nie ma większych szans na powodzenie. Niezależnie od fachu i branży, czy to budowlanka czy produkcja reklamy BTL. Dlatego pierwszy kontakt i pierwsze wrażenie jest tu dość istotne. Dobry producent materiałów POSM, który nie od wczoraj realizuje projekty standów reklamowych.. Jest w stanie odpowiedzieć prawie, że na każde pytanie branżowe.
Obok wiedzy równie ważna jest praktyka i doświadczenie przy projektach różnych ekspozycji sklepowych. Bezcenne przy doborze odpowiedniego materiału oraz rodzaju displaya reklamowego do danego produktu oraz marki. Dlatego szukając producenta „point of sale”, warto przygotować sobie listę kilku branżowych pytań, które zweryfikują jego kompetencje.
Dodatkowo Zespół profesjonalistów od ekspozycji sklepowych, powinien być dobrze zorganizowany oraz dostępny dla Klienta, co znacznie przyspiesza prace przy projekcie. W firmach zajmujących się tylko i wyłącznie POSM, obok produkcji, Zespół ten tworzą projektanci, konstruktorzy oraz menadżerzy danych projektów.
Szczególnie ważnym czynnikiem w ostatnim czasie, na rynku POS w Polsce (po problemach z dostawą z Chin) stał się termin realizacji zamówienia:
„ Obecnie nasza branża jest rozgrzana do czerwoności, podobnie jak cała polska produkcja. Problemem jest brak, bądź niedobór oraz wysokie ceny surowców. Z tego co wiemy, na szczęście jest to przejściowe i na koniec roku przewidywane są spadki wysokich obecnie cen materiałów.”
– fragment wywiadu dla Handel Extra, całość wypowiedzi dostępna tutaj >>
Dlatego warto dopytać o aktualną wydajność produkcji wraz z jej zaopatrzeniem w niezbędne materiały i surowce. Dzisiaj to jedna duża zmienna decydująca często o powodzeniu kampanii promocyjnej nowych produktów.
Decydując się na najniższą możliwą cenę za dany POS, często współpraca taka kończy się wraz z dostawą zamówienia. Oczywiście, jak przy każdym zakupie, istnieje prawo do reklamacji i gwarancji. Jednak przy kampanii promocyjnej określonej terminowo, ważny jest (wspomniany wyżej) czas reakcji producenta POS na zaistniały problem. Uszkodzony stand reklamowy, niezależnie od przyczyny, powinien być naprawiony i dostarczony na miejsce, możliwie jak najszybciej.
Będąc w dobrej komunikacji z producentem displaya, znając jego możliwości i opinie nt. obsługi serwisowej, można być spokojnym o powodzenie kampanii marketingowej produktów. Nie wszyscy producenci POS-ów, a coraz częściej są to drukarnie realizujące masowo przeróżne formy reklamy, posiadają zaplecze w postaci profesjonalnego montażu czy serwisu ekspozycji sklepowych.
W każdym aspekcie – od rozmów przy projekcie po końcową wycenę zamówienia, liczy się sprawna komunikacja i elastyczność. Dobry producent POS powinien wysłuchać potrzeb swojego Klienta, doradzić, ale i wypracować wspólnie stanowisko. Klient natomiast nie powinien kierować się wyłącznie najniższą dostępną na rynku ceną, a rozmawiać z każdym producentem POS, którego ocenia na dobrego partnera do współpracy. W produkcji POSM jest tyle możliwości – rodzajów materiałów i ekspozytorów reklamowych, że zawsze można dobrać projekt pod produkt oraz budżet marki.
PS. Jesteśmy na bieżąco z trendami, dlatego chętnie pomożemy Państwu w wyborze najskuteczniejszej formy reklamy POS. Doradzimy, na co zwracać dzisiaj uwagę projektując „point of sale materials” dla swojej marki >>
Zdjęcia: Pexels