POS w aptekach i ich rola – okiem farmaceuty

← Powrót do bloga
17 lipca 2021

Polska i światowa gospodarka wracają powoli na właściwe tory po czasach lockdownu. Niestety część firm poniosła spore straty, ale są też tacy, jak to w kryzysie bywa, którzy nie odczuli spadku sprzedaży, a wręcz przeciwnie.

Załamanie zdrowotne świata to wzrost zakupów suplementów diety i leków w aptekach, nie tylko w Polsce. Nawiązując do zeszłorocznego badania agencji NEKK (marzec 2020), farmaceuta dzisiaj to często bezpośrednie źródło wiedzy o lekach dla pacjenta. W poniższym artykule widać wyraźnie, jak istotną rolę pełni tu ogólnodostępny dzisiaj Internet. Ponad połowa pracowników aptek regularnie wczytuję się w portale, blogi czy branżowe aplikacje. Co ciekawe – materiały POS także są tu istotne:

Prawie 97% farmaceutów uważa, że głównym zadaniem POSM jest ich rola sprzedażowa. Ale jest też grupa ponad 28% magistrów, którzy chętnie skorzystaliby ze wsparcia merytorycznego zawartego w reklamach typu ulotki czy materiały POS.

Badania są po to, aby analizować potrzeby konsumentów i je rozwiązywać. Całkiem nowy – bo także informacyjny, obok sprzedażowego – cel materiałów POS w aptekach, to przydatna forma reklamy dla farmaceutów i pacjentów. Warto o tym pamiętać, projektując nową ekspozycję czy stojak naladowy z danym lekiem czy suplementem diety.

Wyniki badania agencji NEKK dostępne są m.in. tutaj: https://tiny.pl/rb2bl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *